GDAŃSKA PRACOWNIA POMOCY PEDAGOGICZNEJ, PSYCHOLOGICZNEJ I TERAPEUTYCZNEJ
ZAPRASZA NA CYKLICZNE JEDNODNIOWE SZKOLENIA TEORETYCZNO - WARSZTATOWE

 

DZIECKO Z ZABURZENIAMI PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO. RODZAJE TRENINGÓW - ZALETY I ZASADY INDYWIDUALNEJ STYMULACJI SŁUCHU METODĄ JOHANSENA

szkolenie teoretyczno - warsztatowe

(warsztaty prowadzone przez GPP)

 
Najbliższe terminy szkoleń:
  • Szkolenie to organizowane jest wyłącznie jako wyjazdowe na zaproszenie zainteresowanej placówki
Uczestnicy szkolenia otrzymują :
  • Zaświadczenie wydane przez GPP
  • Materiały szkoleniowe
  • Cena: 110 + 50 zł / osoba
  • Czas trwania: 1 dzień (5 godzin)

 

  • Adresaci szkolenia
  • Nauczyciele (szczególnie nauczania zintegrowanego, języków obcych), specjaliści terapii pedagogicznej, logopedzi, psycholodzy, terapeuci.

  • Prowadzenie mgr Anna Szumska
  • Terapeuta i Trener Neurorozwoju INPP (certyfikat i licencja INPP)
  • Terapeuta SI (certyfikat PSTIS)
  • Wykładowca PSTIS (dla rad pedagogicznych)
  • Terapeuta Treningu Słuchowego (certyfikat Provider von JIAS)
  • Logopeda
  • Pedagog Specjalny – Oligofrenopedagog
  • Posiada ponad 18 - letnią praktykę w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi: m.in. autyzmem, zespołem Aspergera, zespołami genetycznymi, zespołem Downa, opóźnieniem rozwoju mowy.
  • Posiada rekomendacje Senior Terapeuty i Instruktora SI w Polsce, psychologa klinicznego - mgr Zbigniewa Przyrowskiego - w zakresie diagnozy oraz planowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej

    Jej zainteresowania skupiają się wokół:

  • Wczesnej interwencji i rehabilitacji dzieci ryzyka oraz wspomagania rodziców w traumie.
  • Wspomagania rozwoju dzieci, między innymi poprzez prowadzenie terapii integracji sensorycznej w oparciu o indywidualną diagnozę i obserwację kliniczną
  • Wspierania pracowników oświaty (szczególnie nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego) oraz medycznych (pielęgniarek, lekarzy, fizjoterapeutów) w pełnieniu ich zawodowego powołania
  • Relacji personelu medycznego z rodzicami przeżywającymi traumę z powodu np. utraty ciąży, śmierci dziecka czy narodzin dziecka z niepełnosprawnością
  • Tworzenia elastycznej współpracy pomiędzy specjalistani medycznymi (lekarzami, pielęgniarkami, fizjoterapeutami), a specjalistami pozamedycznymi (psychologami, pedagogami specjalnymi, terapeutami)

  • Program szkolenia - godz. 9.00-14.00
  • Podstawy anatomiczno – fizjologiczne słuchu

  • Czynniki zakłócające prawidłowy rozwój słuchu

  • Percepcja i pamięć słuchowa

  • Zaburzenia przetwarzania słuchowego (ZPS) – co to takiego i jak to rozpoznać?

  • Ćwiczenia praktyczne (badanie audiometryczne i test dychotyczny)

  • Związek zaburzeń przetwarzania słuchowego z zaburzeniami zachowania, trudnościami szkolnymi, rozwojem mowy, a także z nauką języków obcych

  • Dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego – jak można im pomóc?
    - terapie i treningi słuchowe dostępne w Polsce
    - wskazówki do pracy z dzieckiem z ZPS

  • Uwagi organizacyjne

 

  • Na szkolenie należy zabrać:

    • wygodny strój, obuwie zamienne oraz grube "skarpeto-kapcie"


  • Miejsce kursu:

    Szkolenie to organizowane jest wyłącznie jako wyjazdowe na zaproszenie zainteresowanej placówki - zainteresowane placówki prosimy o kontakt z GPP
 
nakarm dziecko