mgr Anna Szumska:
- w GPP pracuje na stanowisku:
- koordynatora i instruktora GPP
- starszego terapeuty i konsultanta d/s diagnozy i terapii SI
- Certyfikowany terapeuta SI II stopnia (PSTIS) – obecnie w trakcie szkoleń III stopnia
- Terapeuta metody INPP
- Trener Neurorozwoju INPP (w latach 2011-2014)
- Terapeuta Treningu Słuchowego (Certyfikat Provider von JIAS)
- Wykładowca PSTIS (dla rad pedagogicznych)
- Certyfikowany Instruktor Masażu Shantala niemowląt i małych dzieci (PSMS)
- Logopeda (UG)
- Pedagog Specjalny – Oligofrenopedagog (UG)
- Członkini PSTIS oraz PTL
Posiada rekomendacje Mentora, Senior Terapeuty i Instruktora SI w Polsce - psychologa klinicznego mgr Zbigniewa Przyrowskiego - w zakresie diagnozy i planowania terapii procesów integracji sensorycznej. Jest ponadto czynnym członkiem PSTIS oraz PTL.
Posiada ponad 20 - letnią praktykę w pracy z dziećmi (od chwili narodzin do okresu wczesnoszkolnego) z zaburzeniami rozwojowymi : opóźnieniem rozwoju mowy, autyzmem, zespołem Aspergera, zespołami genetycznymi, zespołem Downa, mpdz.
Od 1995 roku związana z Pododdziałem Intensywnej Terapii Oddziału Neonatologii Szpitala Specjalistycznego im. Św. Wojciecha Adalberta w Gdańsku, w którym pracowała oraz prowadziła za zgodą i aprobatą ordynatora dr Aliny Bielawskiej-Sowy badania do pracy magisterskiej.
Od 2000 roku na zaproszenie Pani Gabrieli Szymaniec - Oddziałowej OIOM-u Neonatologicznego, prowadzi szkolenia i warsztaty dotyczące wiedzy i umiejętności psychologiczno-pedagogicznych dla personelu medycznego. W lipcu 2005 roku zainicjowała pierwsze spotaknie informacyjno - promocyjne z personelem OIOM-u (kolejne odbyło się w czerwcu 2006 roku) na temat współpracy z rodzicami, wielokierunkowej terapii, stymulacji psychopedagogicznej, oraz edukacji byłych pacjentów oddziału. Pracowała również z dziećmi z autyzmem i ich rodzinami w Poradni dla Osób z Autyzmem w Gdańsku gdzie zdobyła doświadczenie prowadzenia terapii metodą behawioralną, a także w Przedszkolu o Profilu Terapeutycznym w Gdańsku. Aby móc jeszcze skuteczniej pomagać dzieciom ryzyka i ich rodzicom współpracuje (od kilku już lat) z dr Maja Sitarczyk - Koordynatorem Wczenej Interwencji OSW dla Dzieci Niewidomych i Słabo Widzących w Krakowie. Kształciła się także w zakresie Terapii Systemowej Rodzin i współpracowała z mgr Iwoną Kozłowską - Piwowarczyk. Ponadto jako terapeuta SI (Sensory Integration) odbywa indywidualne konsultacje i superwizje z długoletnimi instruktorami certyfikowanymi przez międzynarodowego instruktora terapii SI Violet F.Mass.
Ukończyła między innymi:
- Całościowe, roczne szkolenie z ramienia The Institute for Neuro-Physiological Psychology w Chester/Poland uzyskanie: bezterminowego certyfikatu terapeuty INPP, uprawniającego do diagnostyki i leczenia opóźnienia neurorozwojowego/neuromotorycznego, a także licencji trenera INPP uprawniającego w latach: 2010-2014 do prowadzenia szkoleń jednodniowych oraz dwudniowych dla nauczycieli.
- Roczne szkolenie z zakresu Systemowej Terapii Rodzin prowadzone pod patronatem merytorycznym Instytut Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
- Całościowe szkolenie na terapeutę SI (I i II stopień) PSTIS
-
Ukończyła kurs dla specjalistów pracujących z noworodkami i wcześniakmi z zakresu oceny zachowania noworodka przy użyciu skali dr Brazeltona (Neonatal Behavioral Assessment Scale)
-
posiada kwalifikacje do przeprowadzania diagnozy PEP-R oraz konstruowania IPET
- Specjalistyczne szkolenie psychopedagogiczne: Diagnoza rozwoju i funkcjonowania dziecka niewidomego ze złożoną niepełnosprawnością oraz konstruowanie indywidualnego programu wspomagania rozwoju w oparciu o wyniki diagnozy.
- Wczesna interwencja - wybrane zagadnienia związane z diagnozą i terapią dziecka od 0 do 6 lat z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego.
- Cykl szkoleń (warsztaty i wykłady) dla terapeutów pracujących z dziećmi autystycznymi prowadzony przez specjalistów terapii behawioralnej z Norwegii.
- Zespół nadpobudliwości psychoruchowej - diagnoza, kompleksowe metody pracy z zachowaniami problemowymi, budowa systemu opieki.
-
Kinezjologia Dennisona I i II stopień.
-
Opis i analiza problemów edukacyjnych - studium przypadku.
-
Szkolenie warsztatowe Molestowanie seksualne dzieci - diagnoza, interwencja.
-
Mierzenie Jakości Pracy Placówek Oświatowych.
-
Procedury i techniki wypełniania wniosków o pomoc unijną.
-
Uczestniczyła w spotkaniu ze specjalistą d/s organizowania pomocy społecznej oraz z zawodowym kuratorem rodzinnym w celu poszerzenia wiedzy z zakresu prawa rodzinnego a w szczególności:
-
zakresu i metod pracy kuratora zawodowego i społecznego,
-
współdziałania pracowników oświaty z kuratorami,
-
możliwości niesienia pomocy rodzinom zagrożonym patologiami społecznymi,
-
adopcji dzieci.
Jej zainteresowania skupiają się wokół:
-
Relacji personelu medycznego z rodzicami przeżywającymi traumę z powodu np. utraty ciąży, śmierci dziecka czy narodzin dziecka z wadą.
-
Wczesnej interwencji i rehabilitacji dzieci ryzyka oraz wspomagania rodziców w traumie
-
Wspomagania rozwoju dzieci, między innymi poprzez prowadzenie terapii integracji sensorycznej w oparciu o indywidualną diagnozę i obserwację kliniczną.
-
Wspierania pracowników oświaty (szczególnie nauczycieli żłobków, wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego) oraz medycznych (pielęgniarek, lekarzy, fizjoterapeutów) w pełnieniu ich zawodowego powołania.
-
Tworzenia elastycznej współpracy pomiędzy specjalistani medycznymi (lekarzami, pielęgniarkami) a specjalistami pozamedycznymi (psychologami, pedagogami, terapeutami)
|