GDAŃSKA PRACOWNIA POMOCY PEDAGOGICZNEJ, PSYCHOLOGICZNEJ I TERAPEUTYCZNEJ
ZAPRASZA NA CYKLICZNE 2-DNIOWE SZKOLENIA:

 

WSPOMAGANIE ROZWOJU MOWY DZIECKA W OPARCIU O

METODĘ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

szkolenie teoretyczno - warsztatowe dla logopedów i terapeutów SI

(warsztaty prowadzone przez GPP)

 
Najbliższe terminy szkoleń:
  • 9-10 październik 2021
  • 28-29 maj 2022
Uczestnicy szkolenia otrzymują :
  • Zaświadczenie wydane przez GPP
  • Materiały szkoleniowe
  • Cena: 350 + 50 zł/osoba 

  • Czas trwania: 2 dni (14 godzin)




  • Adresaci szkolenia
  • Szkolenie zostało przygotowane przede wszystkim z myślą o logopedach, neurologopedach, surdologopedach, logopedach – specjalistach wczesnej interwencji chcących poszerzyć własny warsztat pracy - w bezpieczny sposób - o elementy terapii integracji sensorycznej
  • Do uczestnictwa w warsztatach zachęcamy także terapeutów integracji sensorycznej gotowych na współpracę z logopedą i chcących rozszerzyć repertuar oddziaływań na sali do terapii SI o elementy terapii logopedycznej

  • Prowadzenie mgr Anna Szumska
  • Terapeuta i Trener Neurorozwoju INPP (certyfikat i licencja INPP)
  • Terapeuta SI (certyfikat PSTIS)
  • Wykładowca PSTIS (dla rad pedagogicznych)
  • Terapeuta Treningu Słuchowego (certyfikat Provider von JIAS)
  • Logopeda
  • Pedagog Specjalny – Oligofrenopedagog
  • Posiada ponad 18 - letnią praktykę w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi: m.in. autyzmem, zespołem Aspergera, zespołami genetycznymi, zespołem Downa, opóźnieniem rozwoju mowy.
  • Posiada rekomendacje Senior Terapeuty i Instruktora SI w Polsce, psychologa klinicznego - mgr Zbigniewa Przyrowskiego - w zakresie diagnozy oraz planowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej

    Jej zainteresowania skupiają się wokół:

  • Wczesnej interwencji i rehabilitacji dzieci ryzyka oraz wspomagania rodziców w traumie.
  • Wspomagania rozwoju dzieci, między innymi poprzez prowadzenie terapii integracji sensorycznej w oparciu o indywidualną diagnozę i obserwację kliniczną
  • Wspierania pracowników oświaty (szczególnie nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego) oraz medycznych (pielęgniarek, lekarzy, fizjoterapeutów) w pełnieniu ich zawodowego powołania
  • Relacji personelu medycznego z rodzicami przeżywającymi traumę z powodu np. utraty ciąży, śmierci dziecka czy narodzin dziecka z niepełnosprawnością
  • Tworzenia elastycznej współpracy pomiędzy specjalistani medycznymi (lekarzami, pielęgniarkami, fizjoterapeutami), a specjalistami pozamedycznymi (psychologami, pedagogami specjalnymi, terapeutami)

  • Program szkolenia - dzień I
  • Główne założenia metody integracji sensorycznej
  • Krótka charakterystyka 3 bazowych systemów sensorycznych (układ przedsionkowy, dotykowy, proprioceptywny) i ich związek z kształtowaniem się funkcji oralnych
  • Omówienie wybranych odruchów ustno – twarzowych i ich związku z rozwojem mowy
  • Zaburzenia integracji sensorycznej a zaburzenia oralno – twarzowe

  • Program szkolenia - dzień II
  • Terapia logopedyczna z elementami metody integracji sensorycznej – ćwiczenia praktyczne
  • Terapia integracji sensorycznej z elementami terapii logopedycznej – ćwiczenia praktyczne
  • Zaburzenia sfery oralnej (nadwrażliwość i niedowrażliwość, nadmierne ślinienie się) - strategie i propozycje terapeutyczne
  • Znaczenie pracy zespołowej specjalistów we wspomaganiu rozwoju dziecka – współpraca logopedy i terapeuty SI

  • Uwagi organizacyjne

 

 

  • Terminy szkoleń
  • I edycja: 26-27 luty 2011r. (zakończone)
  • II edycja: 21-22 maj 2011r. (zakończone)
  • III edycja: 12-13 listopada 2011r. (zakończone)
  • IV edycja: 24-25 marzec 2012r. (zakończone)
  • V edycja: 19-20 maj 2012r. (zakończone)
  • VI edycja: 24-25 sierpień 2012r. (zakończone)
  • VII edycja: 17-18 listopad 2012r. (zakończone)
  • VIII edycja: 24-25 listopad 2012r, (zakończone)
  • IX edycja: 11-12 maj 2013r. (zakończone)
  • X edycja: 15-16 czerwiec 2013r. (zakończone)
  • XI edycja: 21-22 wrzesień 2013 (zakończone)
  • XII edycja: 5-6 październik 2013r. (zakończone)
  • XIII edycja: 8-9 marzec 2014r. (zakończone)
  • XIV edycja: 7-8 czerwiec 2014r. (zakończone)
  • XV edycja: 18-19 październik 2014r. (zakończone)
  • XVI edycja: 9-10 maj 2015r. (zakończone)
  • XVII edycja: 9-10 styczeń 2016r. (zakończone)
  • XVIII edycja: 28-29 maj 2016r. (zakończone)
  • XIX edycja: 17-18 wrzesień 2016r. (zakończone)
  • XX edycja: 1-2 kwiecień 2017r. (zakończone)
  • XXI edycja: 3-4 luty 2018 (zakończone)
  • XXII edycja: 12-13 styczeń 2019 (zakończone)
  • XXIII edycja: 8-9 czerwiec 2019 (zakończone)
  • XXIV edycja: 14-15 grudzień 2019 (zakończone)

  • 9-10 październik 2021

  • 28-29 maj 2022

 

  • Opinie uczestników poprzednich edycji tego szkolenia

 

Wybrane opinie zebrane w formie pisemnej na podstawie końcowych ankiet oceny szkolenia. Każda opinia pochodzi od innego uczestnika.

  • Szkolenie było bardzo ciekawe i dało mi dużo nowych pomysłów do pracy z dziećmi. Podobało mi się to, że szkolenie nie było oparte jedynie na przekazywaniu treści, ale także praktyce. Bezcennym doświadczeniem było przekonanie się na własnej skórze jak poszczególny sprzęt do terapii SI działa.
  • Bardzo ciekwe szkolenie, pozwalające na wprowadzenie do terapii logopedycznej nowych, kształcących ćwiczeń, urozmaicających terapię.
  • Uzyskaną wiedzę będę zgłębiać i wykorzystywać podczas pracy
  • Absolutnie niezbędne i cenne szkolenie :)
  • Bardzo dobra organizacja - zrealizowane założenia szkolenia.
  • Szkolenie profesjonalne, dużo praktycznych wskazówek
  • Bardzo przydatne informacje; fajny, otwarty sposób prowadzenia zajęć.
  • Jestem bardzo zadowolona i usatysfakcjonowana prezentowaną wiedzą oraz przydatnością metody SI i jej elementów. Odbyłam kolejne szkolenie u państwa i zawsze wychodzę bardzo zadowolona. Często staram się doszkalać i bardzo rzadko zdaża się by szkolenie mnie satysfakcjonowało. Na pewno skorzystam i będę polecała Państwa ośrodek znajomym i koleżankom po fachu. Życzę wszystkiego dobrego i dalszego tak zaraźliwego zapału i chęci do pracy. Dziękuję !!!
  • Szkolenie bardzo dobre i profesjonalnie przygotowane. Jako terapeuta logopedyczny i rodzic uzyskałam cenne informacje.
  • Kompetenta Pani prowadząca. Z ogromną wiedzą i zaangażowana. Ciekawe przekazywane informacje.
  • Szkolenie bardzo przydatne i sprawnie poprowadzone. Wielką zaletą okazały się zajęcia praktyczne z dziećmi, które pozwoliły zapoznać się z narzędziami i dały inspirację do dalszej pracy.
  • Uważam, że szkolenie jest przeprowadzone na bardzo wysokim poziomie pod względem merytorycznym jak i praktycznym (mam porównanie :) Uzupełniłam swoje dotychczasowe wiadomości i umiejętności o kolejne elementy (diagnozowanie, konspekt) i utrwaliłam dotychczasowe, wyniesione ze studiów podyplomowych "Wczesnego wspomagania...".
  • Kurs bardzo ciekawy, wysokie kompetencje Prowadzącej. Pani Ania w sposób prosty, jasny i konkretny przekazywała bardzo istotne informacje. Na pewno elementy SI wykorzystam w swojej pracy logopedycznej.
  • Bardzo się cieszę, że dzieli się Pani swoją wiedzą i doświadczeniem, to bardzo cenne i potrzebne. Dla mnie ważne i wartościowe było to, jak pokazała Pani związek teorii z praktyką. To jest zawsze bardzo trudne, bo mówi się o teorii, a potem nikt nie wskazuje jak to odnieść do praktyki.
  • Szkolenie prowadzone w sposób profesjonalny, dostarczyło wielu cennych informacji. Dziękuję!
  • Dziękuję za to szkolenie. Za wyjaśnienie zarówno zasad jakimi mam się kierować wykorzystując metodę SI w terapii logopedycznej, a także za jasne przekazanie umiejętności praktycznych w tym zakresie. Czy można przyjechać do Pani na dłuższą praktykę, aby poczuć się pewniej w tym co robię?
  • Szkolenie bardzo dobrze przygotowane, wysokie kompetencje osoby prowadzącej! Umiejętność łączenia teorii z praktyką. Czas poświęcony na udział w tym szkoleniu uważam za wykorzystany. Dziękuję.
  • Prowadząca to bardzo kompetentna osoba, chętnie wrócę tu na inne szkolenia.
  • Szkolenie zostało poprowadzone w bardzo profesjonalny sposób. Wiedza i umiejętności praktyczne zdobyte w jego trakcie są dla mnie bardzo cennym i przydatnym doświadczeniem, które zamierzam wykorzystać w codziennej pracy z dzieckiem.
  • Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia. Mamj nadzieję, że wykorzystam zdobytą tu wiedzę w praktyce. Podobało mi się, że omawiane były teoretyczne podstawy, których nie posiadałam.
  • Pani Anna Szumska jest bardzo kompetentną osobą z ogromną wiedzą. Cieszę się że oprócz zajęć praktycznych, szeroko została omówiona część teoretyczna. Szkolenie przebiegło w miłej i bardzo sympatycznej atmosferze.
  • Szkolenie poprowadzone w sposób kompetentny, ze szczerą intencją przekazania wielu praktycznych informacji.
  • Otrzymałam wiele cennych wskazówek, które pomogą mi wzbogacić zajęcia logopedyczne.
  • Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia, z pewnością wykorzystam zaproponowane na szkoleniu techniki w pracy, z uczniami w szkole i na zajęciach terapii i profilaktyki z dzieckiem. Bardzo dziękuję i skorzystam z kolejnego szkolenia prowadzonego przez p. Annę Szumską.
  • Wiedza przekazana w jasny, czytelny sposób, prowadząca komunikatywna, serdeczna, właściwie dobrane zajęcia teoretyczne i praktyczne.
  • Wiedza zdobyta bardzo przyda mi się w codziennej pracy logopedycznej, w urozmaicaniu ćwiczeń, w efektywności terapii, a co za tym idzie lepszym zrozumieniu tego co się dzieje z dzieckiem, z czym ma trudności, jakie są jego mocne i słabe strony które wpływają na codzienne funkcjonowanie.
  • Uważam że Pani Ania jest osobą bardzo kompetentną, praktykiem z prawdziwego zdarzenia, szkoda że szkolenie trwało tylko dwa dni.
  • Prowadząca jest osobą uśmiechniętą, energiczną, a przede wszystkim kompetentną. Jestem zadowolona z przebiegu szkolenia.
  • Szkolenie oceniam bardzo dobrze. Zostały przekazne rzeczy i treści bardzo istotne w przejrzysty i prosty sposób.
  • Uważam szkolenie za bardzo wartościowe, inspirujące. Jestem pod wrażeniem wiedzy i doświadczenia osoby prowadzącej. Chętnie wezmę udział w innych szkoleniach organizowanych przez GPP.


 
nakarm dziecko