GDAŃSKA PRACOWNIA POMOCY PEDAGOGICZNEJ, PSYCHOLOGICZNEJ I TERAPEUTYCZNEJ ZAPRASZA NA CYKLICZNE JEDNODNIOWE SZKOLENIA:
PRACA Z DZIECKIEM PREZENTUJĄCYM TRUDNOŚCI POKARMOWE (WYBIÓRCZOŚĆ) O PODŁOŻU SENSORYCZNO – MOTORYCZNYM
szkolenie teoretyczno - warsztatowe
(warsztaty prowadzone przez GPP)
|
Najbliższe terminy szkoleń:
|
Uczestnicy szkolenia otrzymują :
- Zaświadczenie wydane przez GPP
- Materiały szkoleniowe
|
- Cena: 200 + 50 zł / osoba
- Czas trwania: 8 godzin
|
 |
Szkolenie doskonalące przeznaczone jest dla: logopedów ogólnych, pedagogów, psychologów, nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych, pielęgniarek pediatrycznych i położnych, a także terapeutów dziecięcych.
- Prowadzenie mgr Anna Szumska
- Terapeuta i Trener Neurorozwoju INPP (certyfikat i licencja INPP)
- Terapeuta SI (certyfikat PSTIS)
- Wykładowca PSTIS (dla rad pedagogicznych)
- Terapeuta Treningu Słuchowego (certyfikat Provider von JIAS)
- Logopeda
- Pedagog Specjalny – Oligofrenopedagog
- Posiada ponad 18 - letnią praktykę w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi: m.in. autyzmem, zespołem Aspergera, zespołami genetycznymi, zespołem Downa, opóźnieniem rozwoju mowy.
- Posiada rekomendacje Senior Terapeuty i Instruktora SI w Polsce, psychologa klinicznego - mgr Zbigniewa Przyrowskiego - w zakresie diagnozy oraz planowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej
Jej zainteresowania skupiają się wokół:
- Wczesnej interwencji i rehabilitacji dzieci ryzyka oraz wspomagania rodziców w traumie.
- Wspomagania rozwoju dzieci, między innymi poprzez prowadzenie terapii integracji sensorycznej w oparciu o indywidualną diagnozę i obserwację kliniczną
- Wspierania pracowników oświaty (szczególnie nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego) oraz medycznych (pielęgniarek, lekarzy, fizjoterapeutów) w pełnieniu ich zawodowego powołania
- Relacji personelu medycznego z rodzicami przeżywającymi traumę z powodu np. utraty ciąży, śmierci dziecka czy narodzin dziecka z niepełnosprawnością
- Tworzenia elastycznej współpracy pomiędzy specjalistani medycznymi (lekarzami, pielęgniarkami, fizjoterapeutami), a specjalistami pozamedycznymi (psychologami, pedagogami specjalnymi, terapeutami)
-
1. Różne aspekty procesu jedzenia/spożywania pokarmu, karmienia/
-
Odżywianie i jego regulacja z biologicznego punktu widzenia
-
Regulacja jedzenia z psychologicznego i społecznego punktu widzenia
-
Zaburzenia odżywiania w świetle ICD-10
-
2. Przetwarzanie sensoryczno – motoryczne w obszarze jamy ustnej:
-
2.1 Pokarm - źródłem doznań sensorycznych
- 2.2. Pokarm jako źródło doznań motorycznych
-
reakcje odruchowe z obszaru ustno - twarzowego
-
proces oddychania, ssania i połykania w aspekcie karmienia
-
obróbka pokarmowych bodźców sensorycznych - odgryzanie, gryzienie, żucie oraz zmiana techniczna przyjmowanych płynów
-
3. Diagnoza i interwencja terapeutyczna
-
3.1 Ocena sytuacji i trudności pokarmowych dziecka
-
3.2 Stymulowanie funkcji pokarmowych dziecka jako element profilaktyki wybiórczości/trudności pokarmowych:
-
„Etapy naukowej zabawy jedzeniem”©, czyli zasady rozszerzania diety (nie tylko) z sensorycznego punktu widzenia oraz rola rodziców/opiekunów, modyfikacja otoczenia i rytuałów wobec dziecka
-
dobór odpowiedniej pozycji; stymulacja: ssania; karmienia z łyżeczki, odgryzania, gryzienia, żucia, picia z kubka
-
3.3 Interwencja terapeutyczna o podłożu sensoryczno – motorycznym:
-
zasady wprowadzania bodźców smakowych u dziecka z problemami sensoryczno-motorycznymi
-
pokaz autorskiego masażu i stymulacji sensoryczno – motorycznej sfery orofacjalnej 2010-2015©
-
przykłady ćwiczeń wspomagających integrację odruchową oraz motorykę obszaru orofacjalnego
- Na szkolenie należy zabrać:
- wygodny strój, obuwie zamienne lub grube "skarpeto-kapcie"
i
- Z uwagi na warsztatowy charakter szkolenia liczba osób jest ograniczona
- Miejsce kursu: sale szkoleniowe GPP w Gdańsku:
- 3 czerwiec 2017 (zakończone)
- 24 luty 2018 (zakończone)
- 26 styczeń 2019 (zakończone)
- 22 czerwiec 2019 (zakończone)

|