GDAŃSKA PRACOWNIA POMOCY PEDAGOGICZNEJ, PSYCHOLOGICZNEJ I TERAPEUTYCZNEJ
ZAPRASZA NA CYKLICZNE JEDNODNIOWE SZKOLENIA:

 

PRACA Z DZIECKIEM PREZENTUJĄCYM TRUDNOŚCI POKARMOWE (WYBIÓRCZOŚĆ) O PODŁOŻU SENSORYCZNO – MOTORYCZNYM

szkolenie teoretyczno - warsztatowe

(warsztaty prowadzone przez GPP)

 

Najbliższe terminy szkoleń:

  • w przygotowaniu
Uczestnicy szkolenia otrzymują :
  • Zaświadczenie wydane przez GPP
  • Materiały szkoleniowe
  • Cena: 200 + 50 zł / osoba
  • Czas trwania: 8 godzin


 

  • Adresaci szkolenia
Szkolenie doskonalące przeznaczone jest dla: logopedów ogólnych, pedagogów, psychologów, nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych, pielęgniarek pediatrycznych i położnych, a także terapeutów dziecięcych.



  • Prowadzenie mgr Anna Szumska
  • Terapeuta i Trener Neurorozwoju INPP (certyfikat i licencja INPP)
  • Terapeuta SI (certyfikat PSTIS)
  • Wykładowca PSTIS (dla rad pedagogicznych)
  • Terapeuta Treningu Słuchowego (certyfikat Provider von JIAS)
  • Logopeda
  • Pedagog Specjalny – Oligofrenopedagog
  • Posiada ponad 18 - letnią praktykę w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi: m.in. autyzmem, zespołem Aspergera, zespołami genetycznymi, zespołem Downa, opóźnieniem rozwoju mowy.
  • Posiada rekomendacje Senior Terapeuty i Instruktora SI w Polsce, psychologa klinicznego - mgr Zbigniewa Przyrowskiego - w zakresie diagnozy oraz planowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej

    Jej zainteresowania skupiają się wokół:

  • Wczesnej interwencji i rehabilitacji dzieci ryzyka oraz wspomagania rodziców w traumie.
  • Wspomagania rozwoju dzieci, między innymi poprzez prowadzenie terapii integracji sensorycznej w oparciu o indywidualną diagnozę i obserwację kliniczną
  • Wspierania pracowników oświaty (szczególnie nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego) oraz medycznych (pielęgniarek, lekarzy, fizjoterapeutów) w pełnieniu ich zawodowego powołania
  • Relacji personelu medycznego z rodzicami przeżywającymi traumę z powodu np. utraty ciąży, śmierci dziecka czy narodzin dziecka z niepełnosprawnością
  • Tworzenia elastycznej współpracy pomiędzy specjalistani medycznymi (lekarzami, pielęgniarkami, fizjoterapeutami), a specjalistami pozamedycznymi (psychologami, pedagogami specjalnymi, terapeutami)

  • Program szkolenia

 

 

  •  

    1. Różne aspekty procesu jedzenia/spożywania pokarmu, karmienia/

    • Odżywianie i jego regulacja z biologicznego punktu widzenia

    • Regulacja jedzenia z psychologicznego i społecznego punktu widzenia

    • Zaburzenia odżywiania w świetle  ICD-10

  • 2. Przetwarzanie sensoryczno – motoryczne w obszarze jamy ustnej:

  • 2.1 Pokarm - źródłem doznań sensorycznych

    • pokarm jako bodziec sensoryczny

    • nadwrażliwość (awersja pokarmowa) i niedowrażliwość sfery orofacjalnej

  • 2.2. Pokarm jako źródło doznań motorycznych
    • reakcje odruchowe z obszaru ustno - twarzowego

    • proces oddychania, ssania i połykania w aspekcie karmienia

    • obróbka pokarmowych bodźców sensorycznych - odgryzanie, gryzienie, żucie oraz zmiana techniczna przyjmowanych płynów

  • 3. Diagnoza i interwencja terapeutyczna

  • 3.1 Ocena sytuacji i trudności pokarmowych dziecka

    • współpraca interdyscyplinarna: Co powinno niepokoić? Kiedy i jaka konsultacja?

  • 3.2 Stymulowanie funkcji pokarmowych dziecka jako element profilaktyki wybiórczości/trudności pokarmowych:

    • „Etapy naukowej zabawy jedzeniem”©, czyli zasady rozszerzania diety (nie tylko) z sensorycznego punktu widzenia oraz rola rodziców/opiekunów, modyfikacja otoczenia i rytuałów wobec dziecka

    • dobór odpowiedniej pozycji; stymulacja: ssania; karmienia z łyżeczki, odgryzania, gryzienia, żucia, picia z kubka

  • 3.3 Interwencja terapeutyczna o podłożu sensoryczno – motorycznym:

    • zasady wprowadzania bodźców smakowych u dziecka z problemami sensoryczno-motorycznymi

    • pokaz autorskiego masażu i stymulacji sensoryczno – motorycznej sfery orofacjalnej 2010-2015©

    • przykłady ćwiczeń wspomagających integrację odruchową oraz motorykę obszaru orofacjalnego

       

 

 

  • Uwagi organizacyjne

 

 

  • Terminy szkoleń

 

  • 3 czerwiec 2017 (zakończone)
  • 24 luty 2018 (zakończone)
  • 26 styczeń 2019 (zakończone)
  • 22 czerwiec 2019 (zakończone)

 

 

 
nakarm dziecko