GDAŃSKA PRACOWNIA POMOCY PEDAGOGICZNEJ, PSYCHOLOGICZNEJ I TERAPEUTYCZNEJ
ZAPRASZA NA CYKLICZNE JEDNODNIOWE SZKOLENIA:

 

TERAPIA MOTORYKI RĘKI DZIECI Z ZABURZENIAMI ROZWOJU - I stopień

szkolenie teoretyczno - warsztatowe

(warsztaty prowadzone przez GPP)

 

Najbliższe terminy szkoleń

  • 30 październik 2021
  • 11 czerwiec 2022
Uczestnicy szkolenia otrzymują :
  • Zaświadczenie wydane przez GPP
  • Materiały szkoleniowe
  • Cena: 300 + 50 zł / osoba
  • Czas trwania: 10 godzin

 

Koszt, to 200 zł za każdy stopień, czyli całość (I i II stopień), to 400 zł za udział jednej osoby

 

  • Adresaci szkolenia
Kurs przeznaczony jest dla: pedagogów, psychologów, logopedów, nauczycieli pracujących z dziećmi (w wieku żłobkowym, przedszkolnym, wczesnoszkolnym),
u których występują zaburzenia w funkcjonowaniu motoryki ręki polegające przykładowo na:
  • niechęci do podejmowania czynności manualnych (takich jak układanie drobnych przedmiotów, malowanie, lepienie z plasteliny)

  • problemach z nauką czynności samoobsługowych (typu ubieranie, rozbieranie się, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików itp)

  • występowaniu obniżonego lub podwyższonego napięcia mięśniowego w obrębie kończyny górnej oraz obręczy barkowej,
  • trudnościach z koordynacją obu rąk podczas różnych czynności manipulacyjnych ( takich jak jedzenie sztućcami, wycinanie nożyczkami papieru, gra na instrumentach)

  • wykonywaniu czynności niedbale, niezgrabnie, zbyt wolno albo za szybko

  • unikaniu używania dłoni w stosunku do nowych, różnorodnych faktur przedmiotów i rzeczy

  • poszukiwaniu zdecydowanego, mocnego ucisku dłoni (dzieci takie np. mocno trzymają i zaciskają ręce , palce na przedmiotach/zabawkach, będąc na krześle lubią siadać na własnych dłoniach, chętnie uderzają dłońmi, palcami w różne przedmioty, często też skubią różne twarde rzeczy w tym np. długopisy)

  • Prowadzenie mgr Anna Szumska
  • Terapeuta i Trener Neurorozwoju INPP (certyfikat i licencja INPP)
  • Terapeuta SI (certyfikat PSTIS)
  • Wykładowca PSTIS (dla rad pedagogicznych)
  • Terapeuta Treningu Słuchowego (certyfikat Provider von JIAS)
  • Logopeda
  • Pedagog Specjalny – Oligofrenopedagog
  • Posiada ponad 18 - letnią praktykę w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi: m.in. autyzmem, zespołem Aspergera, zespołami genetycznymi, zespołem Downa, opóźnieniem rozwoju mowy.
  • Posiada rekomendacje Senior Terapeuty i Instruktora SI w Polsce, psychologa klinicznego - mgr Zbigniewa Przyrowskiego - w zakresie diagnozy oraz planowania terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej

    Jej zainteresowania skupiają się wokół:

  • Wczesnej interwencji i rehabilitacji dzieci ryzyka oraz wspomagania rodziców w traumie.
  • Wspomagania rozwoju dzieci, między innymi poprzez prowadzenie terapii integracji sensorycznej w oparciu o indywidualną diagnozę i obserwację kliniczną
  • Wspierania pracowników oświaty (szczególnie nauczycieli wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego) oraz medycznych (pielęgniarek, lekarzy, fizjoterapeutów) w pełnieniu ich zawodowego powołania
  • Relacji personelu medycznego z rodzicami przeżywającymi traumę z powodu np. utraty ciąży, śmierci dziecka czy narodzin dziecka z niepełnosprawnością
  • Tworzenia elastycznej współpracy pomiędzy specjalistani medycznymi (lekarzami, pielęgniarkami, fizjoterapeutami), a specjalistami pozamedycznymi (psychologami, pedagogami specjalnymi, terapeutami)

  • Program szkolenia
  • Funkcjonowanie kończyny górnej w aspekcie anatomiczno-neurofizjologicznym

  • „Od niemowlaka do szkolniaka” - etapy rozwoju  motoryki ręki dziecka (rozwój chwytu, manipulacji i umiejętności grafomotorycznych dziecka)

  • Znaczenie rozwoju sensoryczno-odruchowego (percepcja i integracja zmysłów, kluczowe odruchy: dłoniowo-chwytny, Babkina, ATOS, STOS, TOB) w odniesieniu do rozwoju małej motoryki

  • Diagnoza funkcjonalna kończyn górnych – omówienie i ćwiczenia praktyczne

  • Terapia motoryki ręki - prezentacja wybranych metod, technik wykorzystywanych podczas terapii. Prezentacja i analiza sesji terapii motoryki rąk - ćwiczenia praktyczne

  • Programy i plany terapeutyczne (zasady ich konstruowania) - ćwiczenia praktyczne uczestników szkolenia

  • Uwagi organizacyjne

 

 

  • Terminy szkoleń

 

  • 24 marzec 2013 (zakończone)
  • 26 październik 2013 (zakończone)
  • 14 grudzień 2013 (zakończone)
  • 31 maj 2014 (zakończone)
  • 20 wrzesień 2014 (zakończone)
  • 17 styczeń 2015 (zakończone)
  • 7 marzec 2015 (zakończone)
  • 13 czerwiec 2015 (zakończone)
  • 5 wrzesień 2015 (zakończone)
  • 28 listopad 2015 (zakończone)
  • 30 styczeń 2016 (zakończone)
  • 18 czerwiec 2016 (zakończone)
  • 19 listopad 2016 (zakończone)
  • 29 kwiecień 2017 (zakończone)
  • 1 lipiec 2017 (zakończone)
  • 9 grudzień 2017 (zakończone)
  • 28 kwiecień 2018 (zakończone)
  • 15 grudzień 2018 (zakończone)
  • 18 maj 2019 (zakończone)

  • 30 październik 2021

  • 11 czerwiec 2022
  • Opinie uczestników poprzednich edycji tego szkolenia

 

Wybrane opinie zebrane w formie pisemnej na podstawie końcowych ankiet oceny szkolenia. Każda opinia pochodzi od innego uczestnika.

  • Szkolenie wyczerpujące, dużo informacji i ćwiczeń
  • Jestem pod wrażeniem jakości szkolenia. Bardzo się cieszę, że zdecydowałam się tu przybyć. Dziękuję !
  • Ciekawe i przydatne szkolenie. Dużo interesujących pomysłów do wykorzystania w pracy. Dużym plusem jest to, że można było obejrzeć diagnozę chłopca "na żywo".
  • Mimo tylu godzin trwania szkolenia bardzo dobrze było zorganizowane. Zmęczenie nie było duże. Ciekawie przekazywane treści.
  • Bardzo podobało mi się, że odpowiedziała Pani na wszystkie pytania pojawiające się w trakcie szkolenia.
    Potraktowała nas Pani jako przygotowane osoby na pewnym poziomie kompetencji i rozwinęła w nas dalsze poszukiwania.
    Sposób prowadzenia był otwarty, energiczny, zorganizowany. Świetny!
    Dawno nie byłam na tak przygotowanym szkoleniu. Jestem usatysfakcjonowana. Nie jestem znudzona, wręcz przeciwnie chętna do pracy.
  • Szkolenie bardzo merytoryczne, dobrze przygotowane. Dała wiedzę dla szkolących się osób. Zajęcia super!
  • Jest to jeden z najlepiej przygotowanych kursów, czy szkoleń, na których byłam. Bardzo podobały mi się zajęcia praktyczne.
  • Szkolenie wyczerpujące merytorycznie, bardzo dobra organizacja spotkania, miła atmosfera. Osoba prowadząca szkolenie (Anna Szumska) bardzo sympatyczna, otwarta, przystępna dla uczestników.
  • Wysoki poziom merytoryczny, ciekawe zajęcia, dużo praktyki.
  • Szkolenie dobrze zorganizowane, prowadząca bardzo dobrze przygotowana merytorycznie. Sposób prowadzenia, tempo, dykcja również dobra. Czas mógłby być dłuższy, ale ten dany był dobrze wykorzystany! Dziękuję, będę na pewno wykorzystywać tą wiedzę.
  • Szkolenie bardzo przydatne, bardzo dobre zagospodarowanie i wykorzystanie czasu szkolenia, dużo praktyki popartej teorią.
  • Szkolenie prowadzone na wysokim poziomie, miła atmosfera, ciekawe zagadnienia.
  • Prowadząca interesująco przekazała informacje, nie było czasu na nudę.
  • Bardzo dobrze przygotowane szkolenie! Przekazywane informacje bardzo przydatne w pracy nauczyciela.
  • Nie mam uwag negatywnych. Zajęcia bardzo ciekawe, bogate w praktykę. Dziękuję.
  • Szkolenie prowadzone w sposób bardzo czytelny i zrozumiały.
  • Bardzo dobrze przygotowane szkolenie. Przekaz bardzo jasny i klarowny.
  • Zajęcia prowadzone w sposób ciekawy zachęcający do pracy.
  • Wyczerpujące wiadomości merytoryczne, dużo przykładów, wiedza zarówno teoretyczna jak i praktyczna.
  • Osoba prowadząca - bardzo duży zakres wiedzy.
  • Zajęcia bardzo ciekawe, rzetelnie poprowadzone, dużo ćwiczeń praktycznych
  • Bardzo dobrze przygotowane szkolenie.
  • Wspaniała atmosfera. Chętnie wezmę udział w kontynuacji szkolenia. W swojej pracy wykorzystam zdobytą wiedzę, praktyczne pomysły, Dziękuję.
  • Teoria połączona z praktyką, bardzo dobre przygotowanie prowadzącego poświęcającego tyle czasu, aby zaspokoić potrzeby uczestnika szkolenia.
  • Szkolenie bardzo ciekawe i dobrze zorganizowane. Rozwinęło zainteresowanie tematyką.
  • Bardzo mi się podobało. Dużo praktycznych wskazówek. Dawno nie byłam na tak profesjonalnie przygotowanym i prowadzonym szkoleniu - zarówno od strony technicznej jak i merytorycznej. Brawo dla prowadzącej.
  • Szkolenie rewelacyjne. Dużo informacji, które poukładały mi wcześniejszą wiedzę. Bardzo dziękuję.
  • Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia. Pozwoliło mi uporządkować moją wiedzę. Szkolenie odbywało się w bardzo przyjemnej atmosferze.
  • Dużo informacji połączonych z możliwości ich wykorzystania w codziennej pracy diag. i terapeut. Wskazówki praktyczne i ćwiczenia terapeutyczne z własnych doświadczeń szczególnie cenne.
    Prowadząca w sposób jasny, zrozumiały, kompetentny przekazała wiedzę z tematu "Terapia ręki". Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia przeprowadzonego przez p. Annę Szumską.
  • Aktywny sposób prowadzenia szkolenia, poparte przykładami,zachęcające do podjęcia dalszego rozwoju w zakresie terapii ręki i nie tylko.
  • Bardzo profesjonalne, bardzo praktyczne! Dużo fajnych ćwiczeń.
  • Bardzo dużo praktycznych informacji, które można wykorzystać w pracy.
  • Bardzo przydatne, wypracowane w czasie działań praktycznych metody, bardzo praktyczna i pożyteczna wiedza w pracy oligofrenopedagoga.


 
nakarm dziecko